torsdag 5 juni 2014

Resrutt

Så här någonting har vi tänkt oss vår roadtrip. Vi flyger med Norwegian till Los Angeles. Första veckan har vi en ganska bestämd rutt, jag har till och med bokat hotell. Ett sätt för oss att sprida ut kostnaderna lite. Från Los Angeles kör vi upp till Death Valley. Jag är meteorolog, jag bara måste besöka världens varmaste plats, jag bara måste. Och det kommer att vara slutet på juni, så det lär vara hett. På grund av värmen så passerar vi ganska snabbt, det lär inte bli någon hiking där. Efter Las Vegas, Grand Canyon och lite andra berömda nationalparker i Arizona och Utah går färden västerut igen. Och då har vi inte planerat så mycket. Vi vill ju vara lite spontana också, och göra det som faller oss in. Men resan kommer att avslutas med San Francisco och Highway 1 ner till LA igen. Även slutet av resan har jag delvis bokat, då jag inte har någon lust att komma till stora städer som LA och SF och behöva leta hotell. Vi har också bokat en natt i Big Sur, då det är semestertider och det kan vara svårt att hitta något på plats. Ca 400 mil kommer det att bli, förmodligen lite mer, på 4 veckor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar