onsdag 11 juni 2014

Min alldeles egna pärla

Det finns ställen, och så finns det ställen. Och det här stället är mitt absoluta smultronställe. Jag kan uppleva det mest fantastiska långt bort i världen, och jag älskar verkligen att resa och upptäcka världen, men att komma hit är som ingenting annat. Jag tänker inte avslöja mer än att det ligger på Västkusten i Halland. Men å andra sidan kan jag rekommendera hela Hallandskusten där det kryllar av liknande smultronställen. Jag har den fantastiska turen att ha haft en mormor och en morfar som på 50-talet valde att investera i en tomt alldeles vid havet. Och bygga ett litet hus på den. Här har jag spenderat varenda sommar sedan jag föddes, mer eller mindre. Och nu får mina barn uppleva detsamma och det är jag så tacksam för. Nu börjar de bli så stora  att de själva tar strandpromenader, går ner och tar ett dopp, går på upptäcktsfärd i kohagarna, precis som jag alltid har gjort. 

Eftersom vi kommer att spendera största delen av vår semester utomlands i år, så kommer jag inte att få vara här så mycket. (Barnen kommer att vara här med Mormorn och Morfarn, men jag måste jobba...) Därför åkte vi ner en sväng över Kristi himmelsfärd. Vädret var kanon, Storasystern och hennes kompis badade varje dag. Jag var tvungen att plugga en del, men strandpromenader blev sköna avbrott i studierna, och jag hann med att plocka de första utslagna fläderklasarna och göra fläderblomssaft.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar