måndag 16 juni 2014

Dagens dilemma

Ett litet men på sätt och vis stort problem. Jag tyckte ju att jag hade tänkt ut det så bra. Sett ut en härlig postapokalyps som jag varit så sugen på. Sugit på den och tänkte att det blir ju perfekt att ta med på resan. Beställt hela trilogin, för jag vet ju att när jag väl börjat och fastnat vill jag ju kunna fortsätta till slutet. Och jag såg fram emot att få mysa med min favoritgenre på semestern. Det är bara första boken som finns på svenska, och jag tänkte att det kanske blir lättare att läsa på engelska när jag är på semester och ska prata och lyssna på engelska hela tiden. Jag har inget problem med språket egentligen, jag är bara inte van att läsa skönlitteratur på engelska. 

Så damp böckerna ner i lådan. Och det var ju inga små böcker direkt. Visserligen pocket, men den större varianten. En miss av mig. Sen att det var ganska mastiga böcker också, pocket eller ej. Och så den sista missen, att jag ju har ett litet postapokalyptiskt bibliotek hemma och jag vill ju ta med böckerna hem igen. Nej, det blev inte så bra som jag hade tänkt. Nu velar jag i om jag ska ta med alla tre eller bara den första. Det lutar nog åt att det bara blir en bok som får följa med. Min erfarenhet är att när jag reser med barnen blir det aldrig lika mycket läst som när jag reser själv. Men OJ vad jag kommer att gräma mig om jag tokfastnar i bok ett och läser ut den på en vecka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar