torsdag 5 juni 2014

Barcelona

Jag har varit i Barcelona två gånger, båda i jobbet. Båda gångerna har jag haft en knapp dag till övers och hunnit med att se lite av staden, men det har ju bara blivit några bitar åt gången. Första gången tittade jag på Sagrada Familia och strosade runt i Barri Gòtic. Åt havsmaskar med ägg och pommes och drack vitt vin. 

Den här gången spenderade jag min halva dag med att promenera från Placa D'Espanya upp till Montjuïc där jag spanade in utsikten och Olympiastadion, för att sedan strosa genom Poble Sec ner till hotellet där vi bodde. Äta tapas och dricka vitt vin. Och akta mig för att bada i fontänerna. Jag kunde ju ha fått en stöt. 

Sen blev det jobb med långa dagar 9-19, och vi hann inte med mycket mer än att äta och sen sova. Men vi åt gott. En kväll åt vi tapas japanesas, alltså japanska tapas. Tyvärr minns jag inte vad restaurangen hette, men det var gudomligt gott. Vi tog in rätt på rätt och hade svårt att sluta. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar