torsdag 5 juni 2014

Dodge Challenger

Jag for till Barcelona med jobbet fyra dagar. Under dessa fyra dagar hade Pappan hittat en bil som han ABSOLUT ville hyra till vår roadtrip i sommar. Han hade dessutom eldat upp barnen så de var också helt övertygade om att det här var den enda bilen som vi faktiskt skulle kunna tänkas åka i. Så praktiska argument som "får vi verkligen plats i den" och "har vi råd" föll helt platt. Det spelade ingen roll. Barnen sa "vi är små, vi får plats", jag sa "då kanske vi inte har råd att flyga helikopter i Grand Canyon", Pappan sa "jag kör hellre den här bilen än flyger helikopter". Tusan också, JAG vill ju flyga helikopter. För mig är bil inte så viktigt. Fyra hjul, ratt, AC och så miljövänlig det går är mina krav. Men jag köper argumentet att ska vi köra bil i USA i fyra veckor, så ska vi köra en rolig bil. Och vi hittade en likadan bil till salu här i stan som vi fick provsitta och barnen säger med bestämdhet att de får plats där bak. Och det visade sig att den drar faktiskt mindre bensin än vad jag trodde. Och hur kul är det att alltid vara den tråkiga, kloka typen som tänker på allt och stjälper alla tokigheter? Jag ville inte vara den. Så nu är Dogge bokad och väntar på oss i LA när vi landar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar