måndag 16 juni 2014

Packad och glad

Nu är det bara en vecka kvar! Storasystern har laddat ner en app som räknar ner. Som tur är så är barnen med Mormorn och Morfarn på sommarlov och förhoppningsvis lite distraherade. 

I vardagsrummet ligger en gul resväska och den har legat där ett par veckor. Jag har börjat lägga ner lite smått och gott där som ska följa med oss. Första veckan låg endast ett par nysydda bikinitrosor i den, vilket mina barn tyckte var jätteroligt och skämtade om. Nu finns det betydligt mer.

Vi köpte nya väskor i vintras. Vi hade en jätteväska och många små kabinväskor, men saknade en bra mellanstorlek. Vi vill ju inte ha många små väskor, som ska i och ur bilen varje dag. Inte heller en jättestor, som jag tvivlar ens får plats i vår lilla bil. Så jag inhandlade två nya på Coop. Billigt. Och som vanligt så brukar man ju få det man betalar för. I det här fallet visade det sig vara skräp, föga förvånande egentligen. Som tur var så testade jag en av väskorna innan, när jag åkte till Barcelona. Jag packade väskan på kvällen, men det var först tidigt på morgonen när taxin kom som jag stängde den och ställde den upp, fullpackad. Och då visade det sig att den inte kunde stå själv, utan den välte hela tiden. Så ofantligt irriterande. Jag lämnade tillbaka väskorna. Tyvärr hade jag slarvat bort kvittot, så jag kunde inte få tillbaka pengarna, men jag kunde få nya väskor. Nu blev det väskor med fyra hjul i stället för två, så förhoppningsvis välter de inte. Också ganska billiga, men dyrare än de första så jag hoppas nu att de håller måttet.

Väskorna delas på mitten och alla i familjen får en halva var. Mer packning än så får ingen ha, förutom handbagaget. Jag ser det som en utmaning och jag anser mig vara duktig när det kommer till packning. Jag reser alltid lätt. När jag åkte till Kina i två veckor hade jag med mig 5 klänningar, några tights och bara gamla underkläder som jag slängde efterhand. Den här gången blir det kanske lite mer, men jag räknar med att tvätta under resans gång. Jag velar lite mellan ett eller två par skor. Jag kommer förmodligen ändå bara att knata runt i mina sandaler hela tiden, men ett par extra kan ju vara bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar