fredag 25 juli 2014

We're on the road again

Innan jag börjar med nästa resa ska jag bara avsluta den förra för er. Vi kom hem ordentligt från LA. Flyget hem gick först på kvällen så vi spenderade en halv dag på Citadel Outlet i LA med lite intensiv shopping. Trots att vi redan fyllt upp en hel extra väska (jag fattar inte riktigt med vad) så hade vi inte hunnit shoppa just något. Jag behöver inte shoppa för shoppandes skull, men lite kul är det ju att fynda lite när vi är ute och reser. Det blev lite kläder till oss alla. Träningskläder till mig, något jag verkligen behövde. Både Pappan och jag har behövt jeans också, men när vi kommit igång ordentligt var det dags att börja bege sig till Flygplatsen. Kanske var det lika bra.

Jag ville vara på flygplatsen i god tid, ville inte känna mig stressad och vi visste ju inte hur lång tid saker och ting skulle ta. Men att lämna tillbaka bilen gick toksmidigt, Hertz hade rutin på det där. Shuttlebus till terminalen, knappt någon kö till incheckningen. Mellan passen hittade jag presentkortet hos Cheescake Factory från början av vår resa och gav det till killen i incheckningsdisken. Han blev så otroligt glad, så roligt att få göra någons dag så där. I säkerhetskontrollen fick vi gå i prioriterad kö, trodde först vi skulle bli extra kollade, men fem minuter senare var vi igenom. Så allt gick jättesmidigt, och vi var helt plötsligt toktidiga. Speciellt som flyget var försenat en timme. 

Vi upprättade ett litet läger i en bar med fåtöljer och utsikt över flygplanen, tog ett glas vin, spelade spel och laddade telefoner. Jag hade glömt min laddsladd i hyrbilen, så irriterande. Men bartendern var så hygglig och lånade ut sin till oss. 

Under helgen hade Norwegian stora problem med sina Dreamliners, vi hade följt nyheterna hemma med stort intresse. Men det var inga problem för oss, vi blev aldrig mer försenade än den där timmen. Flygresan hem gick som den skulle. Dock upplevde vi kraftig turbulens, värre än jag någonsin varit med om faktiskt. Lillebror hade somnat med huvudet i mitt knä och jag fick hålla i hans huvud för att det inte skulle slänga fram och tillbaka. Jag Siv Max en halvtimme, men Lillebror sov över sex timmar. Skönt för oss alla. 

Bästa Svärmor med sambo överraskningsmötte oss när vi kom ut i ankomsthallen på Arlanda. Det var roligt. Och väldigt skönt att Pappan kunde åka med dem och handla lite på vägen hem, medan jag tog all packning i den beställda taxin direkt hem. Sen lagade Svärmor middag åt oss hemma, SÅ skönt och SÅ gott med hemlagad mat. 

Två intensiva dagar har vi varit hemma, fulla med högar av smutstvätt, barnens kompisar, blåbärsplockning, bad, och så ny packning. Nu rullar vi söderut mot sommarstugan. 30 grader varmt och jag längtar efter att få kasta mig i havet. Och plocka björnbär! Äntligen ska jag få plocka björnbär. 

Och så funderar jag på om jag ska dra till Frankrike nästa vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar