måndag 21 juli 2014

Sista dagen!

Sista hela dagen i USA. I morgon åker vi hem. Om Norwegian har fått ordning på sin Dreamliner vill säga. Vi har följt med i de senaste dagarnas strul med försenade flyg och strandade turister. Vi har i alla fall fortfarande semester och ingen tid att passa där hemma, så skulle vi bli försenade går det ingen större nöd på oss. 

Så vad skulle vi hitta på idag då? Jag var på jakt efter en tygaffär, vi irrade runt en del på förmiddagen för att hitta den. Till slut lyckades vi. Men resten av dagen då? Vi hade kört ifrån alla guideböcker och tips för LA på motellet. Men vi tittade i bilens GPS på POIs (Points of interest) och vad som man absolut inte får missa i LA. Först stod Disneyland, men det var vi inte intresserade av av. Som nummer två stod Getty Center, så vi åkte dit. Utan att riktigt veta vad det var faktiskt. Och det blev en riktigt trevlig utflykt. Det var ett konstmuseum upptäckte vi. Det ligger jättefint uppe i bergen med en fantastisk utsikt över staden. Den här gången såg vi staden också, det gjorde vi ju inte förra gången.






Storasystern ville absolut bada i havet en sista gång. Så vi åkte ut till havet igen, precis norr om Santa Monica. Och även om det blåste lite så var det riktigt skönt med ett sista dopp. Pappan och Storasystern var väldigt nöjd över att det blåste, för det var stora vågor. De älskar det, men jag blir nervös. Jag är så himla skraj för undervattensströmmar. Lillebror ville inte bada, och det kändes ganska bra. Han är ju så liten och skulle bara ha ramlat omkull hela tiden.



Nu har jag spenderat kvällen med att packa och försöka få ner allt i våra väskor. Trots att jag inte tycker att vi har handlat så mycket, och trots att vi har med oss en extra väska, så är det svårt att få ner allt. Får se hur det går i morgon när vi ska stänga väskorna, det har jag inte försökt än. Flyget går inte förrän på kvällen, men jag vill vara på flygplatsen i god tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar