onsdag 30 juli 2014

Corbigny

Skrev ett halvt inlägg som försvann. Nu är jag alltför trött för att skriva om det. Jag har i alla fall rest hela dagen, först bil till Landvetter, flyg till Köpenhamn, flyg till Paris, tåg in till centrala Paris, Metro till tågstationen, och så ett riktigt mjölkpallståg till Corbigny på den Franska landsbygden. Jag hade mycket tid att läsa, handarbeta, titta ut genom fönster samt tänka tillbaka lite på min förra resa. Skönt att vara lite ensam med sitt eget huvud, det har varit en intensiv tid. 

I Corbigny stod min bästa Bror och väntade på mig. Han hade cyklat dit med en extra ihopfällbar cykel på pakethållaren. Och tillsammans cyklade vi genom den idylliska franska landsbygden till nästa by där kanalen finns och Loke ligger förtöjd. 



På båten väntade Kusinen och bästa Svägerskan (med fler kusiner i magen, två stycken närmare bestämt). Vi har haft en fantastiskt trevlig kväll på Lokes soldäck och på kanalcaféet precis vid kanalkanten. Vi åt kött med pommes och testade sniglar. Nu kryper jag ner i Lokes salong och det är dax att släcka lampan. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar