lördag 12 juli 2014

Dagens i-landsproblem 4

Något som är tråkigt i det här landet är avsaknaden av riktigt porslin och glas. En restaurang får inte full pott från oss om inte maten serveras på riktiga tallrikar. Glas minns jag faktiskt inte sist jag fick på ett uteställe, det är plastmuggar som gäller om det inte är engångsmuggar. Det är faktiskt väldigt tråkigt att hela tiden äta på papperstallrikar eller frigolit, ännu värre, då sticker man ju gaffeln rakt igenom allt. Förutom att det är otroligt trist att äta och dricka på/ur dessa engångsartiklar så genereras det helt ofantliga mängder skräp också. Det känns inte alls bra.

Just den här kvällen var jag bara så sugen på ett glas vitt vin när vi bestämt oss för att äta skaldjur nere i hamnen. Jag får mitt glas pinot gris, i ett plastglas. Det blir helt enkelt inte lika gott. Men hon fyllde i alla fall upp muggen till bredden, det kan jag i alla fall inte klaga på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar