tisdag 29 juli 2014

M/S Loke

Jag har en båt. En liten del i en båt i alla fall. 2007 köpte vi, tillsammans med min familj, en stålbåt. M/S Loke är varvsbyggd på 50-talet, stålbåt, och den var rätt risig. Jag kan inte ta åt mig någon ära för att Loke är så fin idag, mer än de nya dynfodralen. Det är min bror, min svägerska, min mamma och min pappa som har fixat till Loke, inifrån och ut. Förra sommaren gav sig Loke av från Västkusten med sikte på Europas kanaler. Han kom till Belgien förra sommaren. Nu går han på kanalerna i Frankrike. Och det är dit jag är på väg nu. Loke har en egen hemsida för den som är intresserad, http://msloke.se. Loke finns också på Facebook också. 


1 kommentar:

  1. Jättefin! Och kul att ha en båt som man kan åka sådär långt med! Vi har ju också en stålbåt, men ingen motor... och med tanke på den höga överbyggnaden bör den nog inte ge sig ut på blåsigt vatten heller... ;)

    SvaraRadera