fredag 31 oktober 2014

Ullared

Jag tror att väldigt många har en åsikt om Ullared och Gekås. Och det gäller oavsett om de varit där eller inte. Många galna historier har man hört om Gekås, det har jag med, även om jag inte har sett ett enda avsnitt av såpan som spelas in där. Som hon som bara plockade på sig kläder när hon gick förbi och sa att "passar det är det bonus". Eller de som spenderar sin semester där och ... handlar. Varje dag. Eller att man måste köa bara för att komma in, för att inte tala om att komma ut igen. 

Min erfarenhet från Gekås kommer från de små besök jag gör där några gånger varje år. Det ligger en kortare biltur från vår sommarstuga, och vi svänger gärna förbi när vi är där. Jag har aldrig någonsin köat för att komma in. Köat för att komma ut har jag gjort, men inte värre än ICA där hemma. Jag började åka dit när jag fick barn, och jag har handlat fantastiska barnkläder där och många bra presenter till alla otaliga barnkalas som jag skickat mina barn på. Och Lego till Lillebror. Jag handlar inte jättemycket kläder till mig själv dock. 

Jag har alltid lyckats pricka in ganska bra dagar utan alltför mycket trängsel. Utom en gång, det var löning, mitt i semestern och dessutom rätt uselt väder. Då gick det bara att följa med strömmen, utbrytningsförsök var lönlösa och vi gav upp så snart vi kunde följa strömmen närmaste väg ut. Så här på hösten inför julen är det mer folk, och just idag var det höstlov, men Gekås är enormt, parkeringen är enorm, kundvagnarna är oräkneliga, allt är väl genomtänkt och lokalen sväljer folkmassor. Efter ett par timmar där inne är jag nöjd, det räcker för mig. Men jag kommer tillbaka, det gör jag alltid. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar