måndag 13 oktober 2014

Länder

Det är lite roligt att lista hur många länder jag varit i. Storasystern gillar också det, och ibland gör vi sådana listor och hon och Lillebror jämför vilka länder de varit i. Innan Lillebror kom hann Storasystern resa både till Ryssland och Lettland till exempel. Själv har jag varit i 26 länder. Av världens ca 200 länder (beroende på hur man räknar) är det inte så mycket, men det är bara fantastiskt att tänka på att det finns så otroligt mycket mer att se.

Så här ser min karta ut. Här kan du göra din egen. Jag har en app också, så klart, för att hålla reda på det. Jag har visserligen mellanlandat i Singapore en gång, men jag tycker att man i alla fall måste lämna flygplatsen för att det ska räknas.



2 kommentarer:

  1. Vi har också fyllt i en sån där, lite kul. Det blev 39 länder.

    SvaraRadera
  2. Oj häftigt! Min man har en vän som räknar länder, han är uppe i över 100. Maken åkte med ett tag till konstiga ställen som Azerbaijan och Vitryssland.

    SvaraRadera