fredag 6 februari 2015

Once in a lifetime

Under jullovets sista dagar fick vi uppleva något som man kanske bara gör enstaka gånger i livet. Helt fantastisk naturis. Jag har sett svarta isar förut, men ingen som denna. Helt magisk. Dessa dagar bjöd också på stjärnklara nätter och närapå fullmåne, och jag följde med ett gäng på en kvällstur. Månen gav tillräckligt ljus för att se vart man skulle, och isen var så fantastiskt bra att det inte var någon risk att åka på den utan att kunna se den i dagsljus. Inte en spricka eller skråma. Men med familjen åkte jag dagtid. Vilken fantastisk upplevelse. Barnen åkte vanliga skridskor, men Maken och jag åkte långfärdskridskor. Jag har haft mina i säkert 15 år, men det var nog första gången i år som jag åkte ordentligt med dem. Nu har det fallit snö, som smält och ny har fallit, som smält osv, men Knivsta kommun plogar på Valloxen så länge isen är farbar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar