söndag 17 januari 2016

Hemliga resan 2015

Årets hemliga resa gick till *trumvirvel* - Grekland! Årets hemliga resa var också ett jubileum. I 20 år har jag känt de härliga brudarna som så fulla av tillförsikt ger mig sina pengar och låter mig föra dem bort vart jag vill. I år, jubileet till ära, hade vi större budget, både i tid och pengar. Jag hade många idéer, men kände också press på att det skulle bli bra. Jag vet att mina tjejer är stora fans av värme, och just i år hände mycket på hösten som gjorde att resan lades i slutet av oktober. Det minskade lite på utbudet av resmål. Jag valde Grekland till slut. Öluffning i Grekland. Jubileet till ära hade vi inte bara årets hatt för att hålla samman gruppen, utan också nya fräscha tröjor med tryck. (Jeansskjortorna från 1995 var ju väldigt moderiktiga på den tiden, men inte så 2015.)

Vi flög direkt till Aten med SAS. Från Eleftherios Venizelos, Athens international airport, tog vi bussen direkt ut till Pireus. Vi åkte i slutet av oktober och väderprognosen för helgen såg inte lovande ut. Men vi möts av sommarvärme när vi kliver av planet och väl i Pireus blev det sandal på direkt och lättande på klädsel. Sedan en grekisk sallad och en iskall Mythos innan vi gav oss ut på Saroniska bukten.


 

2 kommentarer:

  1. Waow vilken grej med en hemlig resa! :)

    SvaraRadera
  2. Så himla roligt att komma överens om att en i gänget bokar och håller hemligt :) Extra stort skojplus för den gemensams outfiten :)
    Hälsingar Linnea i Bayern

    SvaraRadera