måndag 24 augusti 2015

Stockholmstripp

Barnen ville så gärna ta en tur till Stockholm. Jag med för den delen. Så när vi var långlediga i maj passade vi på. Vi började på Naturhistoriska museet. Vi gick på Cosmonova och besökte alla utställningar. Min favorit var Fossil och evolution, där man kan se min gamla kollega Pär Holmgren dra väderprognoser för Devon, Krita, Kambrium osv. Otroligt roligt tyckte jag, inte lika intressant tyckte barnen. De fick dra mig därifrån. Men så är jag ju lite nördig när det kommer till väder.  "I Siljanstrakten varning för meteoritnedslag mot slutet av devon."


Sen fick det bli ett besök på Skansen. Klassiskt. Vi tog en båt ut till Djurgården och hade tur med vädret hela dagen. 





Innan vi for hem dagen efter besökte vi Kaknästornet. Det var spännande. Hur många gånger har jag inte sett det på håll, men jag har aldrig tidigare varit upp. Vi hann också med ett studiebesök på mitt jobb som bara ligger ett stenkast därifrån. Barnen var mycket nöjda med vår lilla tripp. 


3 kommentarer:

  1. Roligt roligt. Det finns mycket roligt att uppleva på ganska nära håll. För att inte tala om tidsresa.

    SvaraRadera
  2. Mycket roligt att uppleva i Stockholm! Min pappa jobbade på Naturhistoriska när han levde. Kaknästornet har jag ätit middag i, med jobbet vid tillfälle :)

    SvaraRadera
  3. Ja, Stockholm är en fantastiskt fin stad!

    SvaraRadera