måndag 4 augusti 2014

Paris

Nu har jag lämnat Loke och Canal de Nivernais för den här gången. Från Auxerre gick det många och snabba tåg in till Paris. Vi tog sovmorgon och efter frukost tog Svägerskan, Kusinen och jag en kort promenad till stationen. Inga problem att köpa biljett, tåget gick som det skulle och strax efter lunch nådde jag Paris. Jag hade ju hela dagen på mig, eftersom mitt flyg går vid nio, men tåget tog bara 1,5 timme så jag passade på att unna mig en eftermiddag på vift i Paris. 

Jag har varit i Paris två gånger tidigare, men jag har mycket kvar att se känner jag. Första gången jag var här var för över 20 år sedan, en dag fick vi på vägen hem från en språkresa i St Malo. Jag åkte upp i Eiffeltornet och såg Sacre Coeur, det var typ det vi hann. Andra gången var för snart 15 år sedan med Maken. Idag valde jag att strosa längs Seine, gå över lite broar, spana in Notre Dame och Louvren, båda utifrån. Jag hade inte tid att gå in, det får bli en annan gång. Storasystern säger att hon också vill åka till Paris, jag skulle jättegärna åka hit bara hon och jag. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar